Beukenhaag 'Fagus Sylvatica' - 8 pack

Op voorraad

De Beukenhaag is te gebruiken voor hagen van circa 80 tot 400 centimeter hoog. Het blad loopt eind april begin mei uit. Hij laat dan de verdorde bladeren van het vorige seizoen vallen. De beukenhaag kan ook goed in de schaduw staan.

Plant ongeveer 5 stuks per strekkende meter en voor een meer robuustere haag is het plaatsen van twee à drie rijen aan te bevelen in het zogenaamde driehoeksverband. Om doorloop en scheefgroei te verhinderen worden palen en draad gebruikt om de afzonderlijke planten aan te binden. Wij leveren deze planten in een pot hierdoor kun je ze het hele jaar door planten.

Onze planten zijn seizoensproducten en zijn helaas niet jaarrond beschikbaar. Onze planten worden verstuurd vanaf ons eigen veld en worden tijdens het transport beschermd door een passende verpakkingen en een klein slokje water.

Planten zijn belangrijk in een tuindiervriendelijke tuin. Ze dragen bij aan een tuin waar uw tuindieren kunnen schuilen, eten, drinken en nestelen. Dit is niet alleen goed voor uw tuindieren, maar ook nog eens leuk om te zien! Ook insecten zijn belangrijk in uw tuin. Ze helpen met de bestrijding van bladluis en bestuiven de bloemen, kruiden en fruitbomen. Je kunt de insecten in uw tuin helpen door een insectenhuis op te hangen.

Latijnse naam Fagus Sylvatica
Maximale hoogte 40 m
Plantkleur Groen
Plantmaanden Jan., Okt., Nov., Dec.
Bloeimaanden Apr., Mei