Bloedooievaarsbek - 8 pack

Niet op voorraad

Deze laag bloeiende plant komt van oorsprong uit de bergen en is zeer geschikt voor de rotstuin als ‘voegenvuller’ in een stapelmuur of tussen stenen. Heeft een matig voedselrijke, licht vochtige bodem en een licht beschaduwde standplaats nodig.

Vanwege zijn geringe hoogte staat deze plant het beste aan de rand van de border en vormt hij een mooie bloemrijke bodembedekker die vele insecten aantrekt. De ooievaarsbek blijft groen tijdens de wintermaanden.

Onze planten zijn seizoensproducten en zijn helaas niet jaarrond beschikbaar. Onze planten worden verstuurd vanaf ons eigen veld en worden tijdens het transport beschermd door een passende verpakkingen en een klein slokje water.

Planten zijn belangrijk in een tuindiervriendelijke tuin. Ze dragen bij aan een tuin waar uw tuindieren kunnen schuilen, eten, drinken en nestelen. Dit is niet alleen goed voor uw tuindieren, maar ook nog eens leuk om te zien! Ook insecten zijn belangrijk in uw tuin. Ze helpen met de bestrijding van bladluis en bestuiven de bloemen, kruiden en fruitbomen. Je kunt de insecten in uw tuin helpen door een insectenhuis op te hangen.

Latijnse naam Geranium sanguineum var. Striatum
Maximale hoogte 20 - 25 cm
Plantkleur Roze
Plantmaanden Mei, Jun., Jul., Aug., Sep.
Bloeimaanden Mei, Jun., Jul., Aug.
Dier Bij, Insecten, Vlinder