Haagbeuk 'Carpinus Betulus' - 8 pack

Op voorraad

De Haagbeuk is te gebruiken voor hagen van circa 80 tot 300 centimeter hoog. Het blad loopt medio april uit en is daarmee iets vroeger dan van de beuk. In de winter blijven er een aantal verdorde blaadjes aanhangen. Deze vallen af wanneer de haag opnieuw uitloopt. Hij kan beter tegen een vochtige standplaats dan de beukenhaag.

Plant ongeveer 5 stuks per strekkende meter en voor een meer robuustere haag is het plaatsen van twee à drie rijen aan te bevelen in het zogenaamde driehoeksverband. Om doorloop en scheefgroei te verhinderen worden palen en draad gebruikt om de afzonderlijke planten aan te binden. Wij leveren deze planten in een pot hierdoor kun je ze het hele jaar door planten.

Onze planten zijn seizoensproducten en zijn helaas niet jaarrond beschikbaar. Onze planten worden verstuurd vanaf ons eigen veld en worden tijdens het transport beschermd door een passende verpakkingen en een klein slokje water.

Planten zijn belangrijk in een tuindiervriendelijke tuin. Ze dragen bij aan een tuin waar uw tuindieren kunnen schuilen, eten, drinken en nestelen. Dit is niet alleen goed voor uw tuindieren, maar ook nog eens leuk om te zien! Ook insecten zijn belangrijk in uw tuin. Ze helpen met de bestrijding van bladluis en bestuiven de bloemen, kruiden en fruitbomen. Je kunt de insecten in uw tuin helpen door een insectenhuis op te hangen.

Latijnse naam Carpinus Betulus