Meidoorn

Niet op voorraad

Een meidoorn groeit als struik of wordt als boom opgeleid, afhankelijk van de snoeiwijze. De sterk geurende bloemen worden graag bezocht door bijen en vliegen. In het najaar worden de besachtige vruchten gegeten door lijsters, merels en mezen. Door de dichte structuur van de struik in combinatie met de lange doornen is het een zeer veilige broedplaats voor vogels.

Onze planten zijn seizoensproducten en zijn helaas niet jaarrond beschikbaar. Onze planten worden verstuurd vanaf ons eigen veld en worden tijdens het transport beschermd door een passende verpakkingen en een klein slokje water.

Planten zijn belangrijk in een tuindiervriendelijke tuin. Ze dragen bij aan een tuin waar uw tuindieren kunnen schuilen, eten, drinken en nestelen. Dit is niet alleen goed voor uw tuindieren, maar ook nog eens leuk om te zien! Ook insecten zijn belangrijk in uw tuin. Ze helpen met de bestrijding van bladluis en bestuiven de bloemen, kruiden en fruitbomen. Je kunt de insecten in uw tuin helpen door een insectenhuis op te hangen.

Latijnse naam Crataegus monogyna
Maximale hoogte 5 m
Pot formaat 2 liter (Ø 17cm)
Plantkleur Rood, Wit
Bloeimaanden Sep., Okt., Nov.
Plukmaanden Sep.