Blauwe bes

Niet op voorraad

Een zeer populaire struik is de blauwe bes. De overheerlijke bessen bevatten ontzettend veel vitaminen en kunnen voor allerlei doeleinden gebruikt worden. De bessen zijn in de zomermaanden al rijp. Bijen en hommels helpen je graag bij de stuifmeeloverdracht zodat je verzekerd bent van een rijk gevulde bessenstruik.

De struik kan 1,5 tot 2 m hoog worden en krijgt in de herfst vuurrode bladeren.

De blauwe bes, lekker en gezond!
De blauwe bes bezit grote voordelen voor de gezondheid. Anthocyanine, de stof die de bes zijn blauwe kleur geeft, blijkt ontstekingsremmend, cholesterolverlagend en beschermend tegen verschillende ziekten te werken.

Er zijn maar weinig voedingsmiddelen die meer anti-oxidanten bevatten dan blauwe bessen. Dit is zeer nuttig voor het menselijk immuniteitsysteem. Verder bevorderen ze ook nog de collageenproductie. Collageen is de natuurlijke stof die de huid elastisch en dus jong houdt.

Blauwe bessen eten
Blauwe bessen kun je uit de hand eten, combineren met vla, yoghurt, ijs of in vruchtensalades verwerken. Maar je kunt ze natuurlijk ook verwerken in gerechten als pannenkoeken en muffins.

Moederplant (2 of 3 jaar oud, geeft eerste jaar al bessen)

Onze planten zijn seizoensproducten en zijn helaas niet jaarrond beschikbaar. Onze planten worden verstuurd vanaf ons eigen veld en worden tijdens het transport beschermd door een passende verpakkingen en een klein slokje water.

Planten zijn belangrijk in een tuindiervriendelijke tuin. Ze dragen bij aan een tuin waar uw tuindieren kunnen schuilen, eten, drinken en nestelen. Dit is niet alleen goed voor uw tuindieren, maar ook nog eens leuk om te zien! Ook insecten zijn belangrijk in uw tuin. Ze helpen met de bestrijding van bladluis en bestuiven de bloemen, kruiden en fruitbomen. Je kunt de insecten in uw tuin helpen door een insectenhuis op te hangen.

Latijnse naam Vaccimium Corymbosum
Maximale hoogte 150-200 cm
Pot formaat 2 liter (Ø 17cm)
Plantkleur Blauw, Wit
Plantmaanden Sep., Okt., Nov.
Bloeimaanden Maa., Apr.