Premium borderpakketten voor meer bijen en vlinders in je tuin

Tuinborder

Wil je een tuinborder maken om de bijen en vlinders een handje te helpen, maar weet je niet welke planten je moet combineren? Wij ondersteunen je graag met onze premium tuinborderpakketten.

Elk van onze twee pakketten, voor 3m², is gericht op een specifiek type tuindier en bevat planten die bijzonder geschikt zijn voor dit type. Dit zijn alleen vaste planten. Zo heb je lang plezier van de border.

Om te weten welke plant waar moet worden geplant in de border, kun je onze plantinstructies raadplegen.

Premium borderpakket voor vlinders en bijen

Premium tuinborder voor vlinders

De meeste vlinders zijn afhankelijk van nectar als belangrijkste voedingsbron. In nectar zit namelijk suiker, vitaminen en eiwitten en dat hebben ze nodig om te kunnen vliegen en eitjes te leggen. De planten uit dit borderpakket zijn speciaal samengesteld om de vlinders en rupsen de beste leefomgeving te geven. Zo zitten er in dit pakket van 42 planten bijvoorbeeld 2 vlinderstruiken en 8 ijzerhard planten waar vlinders (maar ook bijen) gek op zijn.

Tuinborder voor vlinders

Premium tuinborder voor bijen

Bijen hebben het al jaren moeilijk. Het aantal bijen neemt af en dat heeft grote gevolgen voor de natuur. Het is niet gek dat het aantal bijen afneemt want er is steeds minder groen en voedsel beschikbaar voor de bijen. Daarom is het belangrijk dat we steen vervangen voor planten. Deze plantenborder voor bijen is daar perfect voor! Het pakket bestaat uit maar liefst 37 planten die speciaal geselecteerd zijn voor bijen. Hiermee kan jij in een handomdraai de bijen een handje helpen en genieten van een tuin vol geur en kleur!

Tuinborder bijen