Taxus - 8 pack

Dit is misschien wel de mooiste hoge wintergroene haag. Hij groeit wel een beetje traag maar wordt al honderden jaren gebruikt voor het maken van wintergroene hagen. Ook kunnen er allerlei mooie snoeivormen van worden gemaakt.

Hij staat graag op een goed gedraineerde tuingrond. De plantafstand is bij een planthoogte van 60 tot 80 cm circa 2,5 stuks per strekkende meter. Hij bloeit in april-mei daarna krijt hij vlezig rode besjes met een pitje. Het roder vlezige deel is niet giftig maar het pitje en de rest van de taxus wel.

In sommige delen van Nederland wordt het snoeisel van de taxus ingezameld. Hier worden medicijnen voor de bestrijding van kanker van gemaakt. Zo heb je niet alleen een mooie haag. Kijk op internet of het snoeisel ook bij jou wordt opgehaald.

Planten zijn een belangrijk onderdeel van een diervriendelijke tuin. Ze dragen bij aan een tuin waar tuindieren kunnen schuilen, eten, drinken en nestelen. Dit is niet alleen goed voor de tuindieren, maar ook nog eens leuk om te zien! Ook insecten zijn belangrijk in jouw tuin. Ze helpen bij de bestrijding van bladluis en bestuiven de bloemen, kruiden en fruitbomen. Je kunt de insecten in je tuin helpen door een insectenhuis op te hangen.

Onze planten zijn seizoensproducten en zijn helaas niet jaarrond beschikbaar. De planten worden tijdens het transport beschermd door een passende verpakking en een klein slokje water.

Latijnse naam Taxus Baccata
Maximale hoogte 10 m
Plantkleur Groen
Positie in tuin Achter
Grondsoort Alle grondsoorten
Plantmaanden Sep., Okt., Nov.
Bloeimaanden Sep., Okt., Nov., Dec.
Standplaats Schaduw, Halfschaduw, Zon