Veldsalie - 4 pack

De veldsalie is een behaarde, licht aromatische plant die het liefst groeit op droge, kalkhoudende grond. De bloem is blauwviolet en wordt tot 2,5 cm lang. De bovenlip is sterk gebogen en heeft de vorm van een helm.

Deze plant leveren wij in een 11 cm pot. Het grote voordeel van een 11 cm pot is dat je binnen een jaar een mooie volgroeide plant hebt terwijl dat bij 9 cm potten vaak 2 jaar duurt.

Daarnaast zijn deze planten "On the way to PlanetProof". De potjes zijn gemaakt van gerecycled plastic, de trays waarin wij de planten bewaren worden weer gerecycled en de planten worden op een verantwoordelijke en groene manier geteeld. Meer informatie over onze planten en het PlanetProof keurmerk vind je hier.

Planten zijn een belangrijk onderdeel van een diervriendelijke tuin. Ze dragen bij aan een tuin waar tuindieren kunnen schuilen, eten, drinken en nestelen. Dit is niet alleen goed voor de tuindieren, maar ook nog eens leuk om te zien! Ook insecten zijn belangrijk in jouw tuin. Ze helpen bij de bestrijding van bladluis en bestuiven de bloemen, kruiden en fruitbomen. Je kunt de insecten in je tuin helpen door een insectenhuis op te hangen.

Onze planten zijn seizoensproducten en zijn helaas niet jaarrond beschikbaar. De planten worden tijdens het transport beschermd door een passende verpakking en een klein slokje water.

Latijnse naam Salvia pratensis