Winterkoning pakket

Waterschaal Selo blauw
€10,99 Ledenprijs €9,89
Levertijd 2 tot 4 werkdagen

Heb je een winterkoning in je tuin en wil je deze graag helpen? Of zou je graag je tuin aantrekkelijk willen maken voor de winterkoning? Dit pakket is speciaal samengesteld voor deze vogel. De producten zijn speciaal voor de winterkoning geselecteerd. Je kiest zelf de producten die je wilt bestellen.

Herkenning

Opvallen aan een winterkoning is dat hij een opstaande staart heeft, deze wipt contant op en neer. Verder zijn ze klein, bruin, hebben een lichte wenkbrauwstreep, fijne pootjes en een spitse snavel. Daarnaast Met snelle vleugelslagen vliegen ze laag boven de grond.

Leefgebied

Ze komen in het hele land voor, maar vooral in bosrijke gebieden. Als er voldoende groen is, dan ziet u ze ook in boomrijke woonwijken en zelfs in de centra van grote steden.

Nestkast

Winterkoninkjes maken een klein, volvormig nest. Een voorwaarde voor ze om te broeden is voldoende dekking, er moet dus voldoende begroeiing zijn. Ze gebruiken een nestkast of gaan tussen dicht struikgewas zitten.

Voedsel

Ze halen hun voedsel meestal uit lage, dichte begroeiing. Daar vinden ze allerlei insecten zoals spinnetjes en larven. Daarnaast eten ze ook zaden. Ze komen op een voederplank bij een vogelvoederplek. Maar ze zullen niet op de silo of bijvoorbeeld vetblok gaan zitten. Liever kruipen ze dan over de grond onder de voederplekken om de restjes op te eten. Ze blijven namelijk graag in de beschutting.

Klantbeoordelingen Klik hier om reviews te lezen
Bekijk Ook...