European Breeding Bird Atlas 2

Op voorraad
€90,00 Ledenprijs €81,00
Levertijd 2 tot 4 werkdagen

Meer dan 20 jaar na de publicatie van de eerste European Breeding Bird Atlas is dit boek de meest up-to-date informatiebron over verspreiding, overvloed en verandering van vogelpopulaties in Europa.

Een enorme inspanning van de European Bird Census Council en zijn partnerorganisaties uit 48 landen hebben dit mogelijk gemaakt. In totaal droegen ongeveer 120.000 veldwerkers gegevens bij aan de atlas, voornamelijk van 2013 tot 2017. Als zodanig vormt dit project een van de grootste citizen science-projecten over biodiversiteit ooit.

Dit boek bevat informatie over alle soorten waarvan is gemeld dat ze in de onderzoeksperiode broeden. In totaal worden 556 soorten behandeld met een volledige soortenrekening inclusief kaarten, tekst en een illustratie. Volledige soortenverslagen omvatten kaarten van 50 × 50 km, gemodelleerde verspreidingskaarten met een resolutie van 10 × 10 km (voor 224 broedvogels) en veranderingskaarten (waarin de huidige verdeling wordt vergeleken met die welke 30 jaar geleden is verkregen). Al deze gegevens documenteren de toestand van de Europese broedvogels met behulp van wetenschappelijke benaderingen met als uiteindelijk doel het effectief behoud van vogels en hun leefgebieden aan te moedigen.

Wil je meer weten over de inhoud van dit boek? Lees dan de uitvoerige boekbespreking op: www.natuurpunt.be/boekbesprekingen

ISBN 9788416728381
Auteur V. Keller, S. Herrando, P. Voříšek, M. Franch, M. Kipson, P. Milanesi, D. Martí, M. Anton, A. Klvanová, M.V. Kalyakin, H.-G. Bauer & R.P.B. Foppen
Taal Engels