Nieuwsartikelen

Pimpelmees

Natuur ontdekken begint in je eigen tuin. De oppervlakte aan tuinen in Vlaanderen is immers veel groter dan de oppervlakte aan beschermd natuurgebied. Door de natuur in je tuin te helpen, kan je al een groot verschil maken.

Op deze pagina vind je een aantal interessante artikelen over vogels, egels, eekhoorns, insecten en andere tuinbewoners. In deze artikelen lees je tips & tricks om ook van jouw tuin of balkon een paradijs voor de tuindieren te maken!

Diervriendelijke planten

Informatie over onze diervriendelijke planten

Planten zijn een belangrijk onderdeel van jouw diervriendelijke tuin. Vogels, egels, eekhoorns, insecten en andere tuindieren   gebruiken je tuin voor Voedsel, Veiligheid en Voortplanting.

Kipster circulair kippenvoer

Nieuw in de Natuurpunt Winkel is het duurzame circulaire kippenvoer van Kipster! Kipster heeft naam gemaakt als de meest   mens-, milieu- en diervriendelijke kippenstal ter wereld. Als onderdeel van het duurzame model van Kipster hebben zij een   circulair kippenvoer geproduceerd, gemaakt van voedsel dat anders zou worden verspild in de reststroom van grote   bakkerijen.