Pinda's

Toevoegen om te vergelijken

2 producten

per pagina

Pinda's moeten een hoog oliegehalte hebben. Hoe meer olie in een pinda, hoe nuttiger deze is voor een vogel. Daarnaast moeten pinda's aflatoxine vrij zijn. Aflatoxine is een gifstof die geproduceerd wordt door een schimmel die kan ontstaan als pinda's groeien, geoogst of getransporteerd worden tijdens warme of vochtige omstandigheden. De pinda's verkrijgbaar in onze webshop worden hier regelmatig op getest. Ze zijn aflatoxine vrij en hebben een hoog vet- en eiwitgehalte. Perfect voor de vogels in jouw tuin of balkon!

Pinda's kun je het hele jaar door voeren, maar zijn met name geschikt voor in de herfst en winter. Bied nooit normale 'mensen-pinda's' aan. Vaak is daar zout aan toegevoegd en dat is erg slecht voor vogels! Daarnaast raden wij je af om pinda's in netjes aan te bieden. Netjes kunnen vele jaren in het milieu blijven rondslingeren en vogels kunnen er in verstrikt raken.

Je kunt voor het voeren van pinda's het beste een daarvoor geschikte pindasilo gebruiken. Ben je op zoek naar een leuke pindasilo om de pinda's in aan te bieden? Bekijk hier ons ruime aanbod pindasilo's.